فروشنده مسئولیت پذیر
آیا مسئولیت پذیری را بلدیم؟
یکی از اصول موفقیت در زندگی و کسب و کار اینه که مسئولیت پذیر باشیم.پس فروشنده حرفهای هم باید مسئولیت پذیر باشه .فروشندهای که مسئولیت پذیر نباشه نمیتونه خوب بفروشه کسی بهش اعتماد نمیکنه ونمیتونه مدیریت خوبی داشته .
لب مطلب اینکه آدم موفقی نمیشه. فروشنده موفقی نمیشه .
آیا میدونیم در هر شرایطی باید مسئولیت پذیر باشیم چه در زندگی چه در کسب وکار و فروشندگی.
چی کار کنیم فروشنده مسئولیت پذیری باشیم؟
کسی که مسئولیت پذیر باشه دیگه بهونه نمیاره،اتفاقی افتاد گردن کسی نمیاندازد تمام صدرصد مسئولیت زندگیش رو به عهده میگیره.و اینجاس که به جای قربانی شرایط بودن رهبری میکنه .غر نمیزنه میگه من الان چیکار میتونم انجام بدم.باید تمرین کنیم در هر شرایطی مسئولیت پذیر باشیم .حتما دوربرمون افرادی دیدیم که چقدر بیمسئولیت هستن سازمانی را در نظر بگیرید فقط یک نفر از افراد سازمان چه رئیس باشه چه مدیر چه کارمند فقط کافیه یکی از اینها مسئولیت پذیر نباشن کل سازمان بههم میریزه چرا چون همان یک نفر باشه میشه بقیه تیم عملکردشون بیاد پایین .فکر کنید یک مشکلی در سازمان یا در زندگی یا کسب و کار به وجود آمده به جای اینکه دنبال حل مسئله باشیم دنبال این باشیم همه رو مقصر بدونیم .اگر جایی کار میکنید که افرادی بی مسئولیتی کنار شما هست شرایط را تغییر بدین یا آموزشش بدین یا خودتون محیط را تغییر بدین.با کسی که بی مسئولیت هست خیلی سخت میشه کار کرد.
چرا باید مسئولیت پذیر باشیم؟
کسی که مسئولیت پذیره میشه بهش اعتماد کرد،
کسی رو سرزنش نمیکنه انتقاد نمیکنه. غر نمیزنه.
اعصاب دیگران را به هم نمیریزه.
اگه چیزی رو بهش بسپاریم با تمام مسئولیت انجام میده.دوستان و اشنایان در کنارش آرامش دارن.با تمام توان کارش رو انجام میده.
خیالمون ازش راحته چون پا پس نمیکشه.
رو حرفش میشه حساب کرد. خوب میفروشه ،درامد خوبی داره.
وکسی که که مسئولیت پذیر نیست
همیشه برای ما دردسره. هر روز فکرمون درگیره و استرس داریم از دستش.
نمیتونه رهبر خوبی باشه.نمیشه بهش اطمینان کنیم و یه کار مهمی بهش بسپاریم.
قربانی شرایطه و همیشه درحال بهونه و غر زدنه.
چطور میتونیم مسئولیت پذیر باشیم؟
ما باید بدونیم صدردصد مسئولیت زندگی ما دست خودمونه باید منتظر نمانیم کسی به ما کمک کنه از کسی انتظار نداشته باشیم.
باید یاد بگیریم در هر شرایطی هر اتفاقی میوفته به عهده خودمونه قرار نیست بندازیم گردن کس دیگه
فروشنده حرفه ای هم باید مسئولیت پذیر باشه وقتی فروشندهای مسئولیت پذیر باشه دیگه محصول و خدمات نامناسب به دست مشتری نمیده.
در هر شرایطی مسئولیت پذیره جا نمیزنه .رو حرفی که زده میمونه اگر محصول یا خدماتی ارائه میکنه اگر مشکل داشت بهونه نمیاره به جاش میگه من میتونم چیکار کنم.
وقتی مشتری از دستش ناراحته ،عصبانی با مشتری جر و بحث نمیکنه با ملایمت برخورد میکنه.
وقتی از جای دیگه عصبانی هستش سر دیگران خالی نمیکنه.
وقتی به کسی بدهکاره سر موقع که قول داده بدهیش را میده یا اگرم دیر شد بعدا جبران میکنه.
زمانی که کاری را به عهده میگیره تا اخرش میمونه .
دیدگاهتان را بنویسید